Inspektor ds. aktów stanu cywilnego i obronności
Wykształcenie:
- wyższe magisterskie o kierunku administracja,
lub
- wykształcenie wyższe magisterskie o dowolnym kierunku oraz studia licencjackie lub podyplomowe z zakresu administracji.
Wymagania niezbędne
- Obywatelstwo polskie.
- Wykształcenie:
-
- wyższe magisterskie o kierunku administracja,
lub
-
- wykształcenie wyższe magisterskie o dowolnym kierunku oraz studia licencjackie lub podyplomowe z zakresu administracji.
- Co najmniej 3 letni staż pracy w administracji publicznej, w tym co najmniej 2 letni staż pracy na stanowisku związanym z prowadzeniem spraw z zakresu aktów stanu cywilnego.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Nieposzlakowana opinia.
- Stan zdrowia umożliwiający pracę na w/w stanowisku.
Wymagania dodatkowe
- Znajomość przepisów prawa związanych z obsługą na stanowisku pracy, tj. m.in.:
- ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego,
- ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej,
- ustawy o zarządzaniu kryzysowym,
- ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawy o samorządzie gminnym,
- ustawy o pracownikach samorządowych,
- ustawy o ochronie danych osobowych.
- Umiejętność pracy w zespole i pod presją czasu.
- Predyspozycje osobowościowe: dokładność, sumienność, odpowiedzialność, terminowość.
- Umiejętność interpretacji przepisów prawnych.
- Biegła znajomość obsługi komputera.
- Znajomość obsługi programu ŹRÓDŁO niezbędnego do pracy na w/w stanowisku.
. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku.
- W zakresie aktów stanu cywilnego i obronności:
- wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego,
- przygotowywanie zaświadczeń do związków wyznaniowych w celu zawarcia małżeństwa wyznaniowego ze skutkami prawnymi,
- przygotowywanie decyzji administracyjnych wynikających z Prawa o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
- przygotowywanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa obywatela polskiego za granicą,
- przygotowywanie sprawozdań statystycznych dotyczących akt stanu cywilnego,
- przechowywanie i zabezpieczanie ksiąg stanu cywilnego, skorowidzów do ksiąg oraz akt zbiorowych,
- obsługa aplikacji ŹRÓDŁO w zakresie BUSC.
- W zakresie spraw wojskowych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego:
- realizowanie zadań związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałanie w tych sprawach z organami wojskowymi,
- wykonywanie wytycznych i zarządzeń wojewody i starosty dotyczących zadań wojskowych,
- rejestracja osób na potrzeby prowadzenia kwalifikacji wojskowej oraz założenia ewidencji wojskowej,
- sporządzanie listy osób podlegających stawieniu się do kwalifikacji wojskowej,
- organizowanie i doręczanie kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych przeprowadzanych w trybie natychmiastowego stawiennictwa oraz do czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
- tworzenie formacji obrony cywilnej,
- nakładanie obowiązków w ramach przygotowania do samoobrony ludności,
- przygotowanie decyzji o nakładaniu obowiązków w ramach świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz obrony cywilnej,
- opracowywanie i aktualizacja planów obrony cywilnej,
- prowadzenie magazynu sprzętu OC,
- organizowanie szkolenia ludności w zakresie powszechnej samoobrony,
- realizacja przedsięwzięć związanych z przygotowaniem społecznej służby zdrowia do udzielenia pomocy ludności poszkodowanej,
- planowanie i zaopatrywanie formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki i umundurowanie OC,
- organizowanie i utrzymywanie w stałej gotowości systemu łączności alarmowej,
- wykonywanie zadań z zakresu zarządzania kryzysowego,
- opracowywanie i aktualizowanie planów reagowania kryzysowego,
- prowadzenie ewidencji, zabezpieczanie, udostępnianie, gromadzenie i przechowywanie dokumentów zawierających informacje niejawne.
- W zakresie obsługi kasowej:
- prowadzenie obsługi kasowej Urzędu Gminy, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, Szkoły Podstawowej i Gminnej Biblioteki Publicznej,
- terminowe sporządzanie raportów kasowych dla każdej jednostki oddzielnie,
- przyjmowanie wpłat opłaty skarbowej i innych,
- gospodarowanie drukami ścisłego zarachowania.
- List motywacyjny podpisany własnoręcznym podpisem.
- Życiorys – curriculum vitae.
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
- Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie.
- Kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenia potwierdzające wymagany staż pracy.
- Kopie dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje.
- Oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu w pełni z praw publicznych.
- Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na określonym stanowisku pracy.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji.
Kserokopie dokumentów złożonych w ofercie muszą być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem
- Praca w budynku Urzędu Gminy Aleksandrów Drugi 380.
- Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy.
- Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
- Praca wymaga współpracy z innymi komórkami urzędu, a także innymi urzędami i instytucjami.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Aleksandrów w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był wyższy niż 6%.
Dokumenty aplikacyjne należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy Aleksandrów, (pokój nr 6) lub pocztą na adres: Urząd Gminy Aleksandrów, 23-408 Aleksandrów Drugi 380, w zamkniętej kopercie z napisem: „Nabór na stanowisko ds. aktów stanu cywilnego i obronności”, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 13 września 2021 r. do godz. 1500.
O zachowaniu terminu złożenia oferty decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Aleksandrów. Oferty złożone po upływie powyższego terminu nie będą rozpatrywane.
Informacje o metodach i technikach naboru
- Analiza dokumentów pod względem formalnym.
- Test kwalifikacyjny.
- Rozmowa kwalifikacyjna.
Informacje dodatkowe
- Nabór przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez Wójta Gminy Aleksandrów.
- Kandydaci, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu i zakwalifikują się do dalszego postępowania, zostaną poinformowani telefonicznie, pisemnie lub pocztą elektroniczną o terminie i czasie rekrutacji. Zaleca się, aby kandydat podał numer telefonu lub adresu poczty elektronicznej w celu przekazywania informacji związanych z naborem.
Informacja o wyniku naboru zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej – na stronie internetowej: ugaleksandrow.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Aleksandrów
Dodano do BIP dnia 01-09-2021 11:42:30