Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Aleksandrów, Aleksandrów 380, 23-408 Aleksandrów

Logo - Urząd Gminy Aleksandrów, Aleksandrów 380, 23-408 Aleksandrów

Podatkowy i Planowania Przestrzennego

Imię i Nazwisko Informacje Kadencja Okres Kolejność
Bogusława Kotwica Stanowisko:Kierownik Referatu ds. Podatków i Planowania Przestrzennego
Telefon:846875002
Email:
Obowiązki:
  1. Kierowanie pracą Referatu ds. Podatków i Planowania Przestrzennego.
  2. W zakresie księgowości podatkowej:
    • prowadzenie księgowości podatkowej,
    • prowadzenie rozliczania sołtysów z pobranych podatków,
    • wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych,
    • księgowanie zobowiązań płatniczych za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki,
    • bieżące analizowanie terminowości spłacania przez zobowiązanych należności podatkowych,
    • podejmowanie czynności egzekucyjnych w razie nie uregulowania w terminie należności stanowiących dochody budżetu gminy.
  3.  W zakresie planowania przestrzennego:
    • przygotowanie i organizacja pracy nad sporządzaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
    • sporządzanie projektów założeń do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
    • przyjmowanie wniosków do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
    • prowadzenie spraw dotyczących założeń do planu miejscowego wykraczających poza obszar gminy,
    • udostępnianie projektu założeń do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz projektu planu i prognozy do publicznego wglądu,
    • dokonywanie okresowej oceny skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym, wynikających z realizacji planu miejscowego i oceny aktualności tego planu,
    • wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
    • wydawanie zaświadczeń potwierdzających lokalizację działek zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego,
    • obsługa merytoryczna Gminnej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej,
    • opiniowanie projektów badań geologicznych dla inwestycji,
    • wydawanie decyzji z zakresu ochrony środowiska.
  4. W zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy:
    • organizowanie wstępnych szkoleń w dla pracowników Urzędu zakresie BHP,
    • przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad BHP,
    • występowanie do pracodawcy z zaleceniami usunięcia stwierdzonych zagrożeń oraz uchybień w zakresie BHP,
    • występowanie do pracodawcy o zastosowanie kar porządkowych w stosunku do pracowników odpowiedzialnych za zaniedbania w zakresie BHP,
    • udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy,
    • prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy,
    • opracowywanie oceny ryzyka zawodowego na poszczególnych stanowiskach pracy,
    • obsługa jednostek organizacyjnych w zakresie przeprowadzania szkolenia wstępnego w zakresie BHP dla nowo zatrudnionych pracowników oraz udział w pracach komisji ds. ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy.
  5. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy.
0 1
Aneta Bura Stanowisko:Inspektor ds. wymiaru podatków
Telefon:846875002
Email:
Obowiązki:
  1. W zakresie wymiaru podatków i opłat lokalnych:
    • naliczanie i pobór podatków i opłat lokalnych,
    • prowadzenie ewidencji podatkowej nieruchomości w systemie informatycznym.
    • prowadzenie dokumentacji wymiarowej, rejestru przypisów i odpisów oraz ewidencji w zakresie łącznego zobowiązania pieniężnego podatników,
    • przygotowywanie decyzji w sprawach podatkowych,
    • przyjmowanie i analizowanie deklaracji i informacji podatkowych składanych przez podatników,
    • prowadzenie dokumentacji w sprawach podań, odwołań, wymiaru, zwolnień i ulg, rozkładania na raty podatków i opłat lokalnych,
    • wprowadzanie zmian powierzchni gruntów na podstawie zawiadomień Starostwa Powiatowego,
    • prowadzenie rejestru umów o świadczenie usług w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków,
    • naliczanie i fakturowanie zobowiązań płatniczych za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki według wykazu użytkowników.
  1. Przyjmowanie wniosków o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.
  2. Opracowywanie decyzji zezwalającej lub zakazującej przeprowadzenia imprezy masowej.
  3. Prowadzenie ewidencji gospodarstw agroturystycznych i pól biwakowych.
  4. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy.

 

0 2
Anna Nizio Stanowisko:Inspektor ds. działalności gospodarczej i gospodarowania odpadami
Telefon:846875002 w. 43
Email:
Obowiązki:
  1. W zakresie działalności gospodarczej:
    • przyjmowanie i przesyłanie do CEIDG wniosków o wpis, zmianę wpisu, zawieszenie, wznowienie oraz wykreślenie wykonywania działalności gospodarczej,
    • właściwe przechowywanie wniosków w formie dokumentu elektronicznego i papierowego oraz dokumentacji z nim związanej.
  1. W zakresie wydawania zezwoleń na handel napojami alkoholowymi:
    • wydawanie i cofanie zezwoleń na handel napojami alkoholowymi,
    • naliczanie i pobieranie opłaty za korzystanie z zezwoleń na handel napojami alkoholowymi.
  1. W zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi:
    • prowadzenie bazy danych rejestru gminnego wszystkich właścicieli nieruchomości objętych system gospodarowania odpadami komunalnymi,
    • przyjmowanie i weryfikacja deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
    • naliczanie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
    • określenie wysokości zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz prowadzenie postępowania egzekucyjnego,
    • prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
    • prowadzenie działań informacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi,
    • przygotowanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi,
    • prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.
  1. W zakresie zwrotu podatku akcyzowego:
    • przyjmowanie wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
    • ustalanie i przyznawanie w drodze decyzji zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
  2. Prowadzenie spraw z zakresu odpadów azbestowych.
  3. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy.
0 3