Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Aleksandrów, Aleksandrów 380, 23-408 Aleksandrów

Logo - Urząd Gminy Aleksandrów, Aleksandrów 380, 23-408 Aleksandrów

Urząd Stanu Cywilnego

Imię i Nazwisko Informacje Kadencja Okres Kolejność
Justyna Swacha Stanowisko:Kierownik USC
Telefon:846875002 w, 44
Email:
Obowiązki:
  1. Prowadzenie rejestracji stanu cywilnego, poprzez sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw, zgonów.
  2. Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego.
  3. Przyjmowanie oświadczeń woli o wstąpieniu w związek małżeński.
  4. Przyjmowanie oświadczeń o wyborze nazwiska, imienia dziecka, powrocie do poprzedniego nazwiska małżonka rozwiedzionego, uznaniu dziecka, nadaniu dziecku nazwiska męża matki.
  5. Wydawanie zaświadczeń do związków wyznaniowych w celu zawarcia małżeństwa wyznaniowego ze skutkami prawnymi.
  6. Współpraca ze związkami wyznaniowymi w celu rejestracji małżeństwa wynikającego z porozumienia konkordatowego.
  7. Wydawanie decyzji administracyjnych wynikających z Prawa o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
  8. Wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa obywatela polskiego za granicą.
  9. Transkrypcja aktu sporządzonego za granicą.
  10. Współpraca z placówkami konsularnymi w zakresie aktów stanu cywilnego.
  11. Przechowywanie i zabezpieczanie ksiąg stanu cywilnego, skorowidzów do ksiąg oraz akt zbiorowych.
  12. Prowadzenie statystyki z zakresu Urzędu Stanu Cywilnego.
  13. Nanoszenie wzmianek i przypisków w księgach stanu cywilnego.
  14. Prowadzenie akt zbiorowych.
  15. Obsługa aplikacji ŹRÓDŁO w zakresie BUSC.
  16. Organizowanie jubileuszy pożycia małżeńskiego.
  17. Wykonywanie obowiązków kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.

 

0 1
Paweł Kupczak Stanowisko:Inspektor ds. aktów stanu cywilnego i informatyki
Email:
Obowiązki:
  1. W zakresie aktów stanu cywilnego:
    • obsługa aplikacji ŹRÓDŁO w zakresie BUSC,
    • wydawanie odpisów z aktów stanu cywilnego,
    • przygotowywanie zaświadczeń do związków wyznaniowych w celu zawarcia małżeństwa wyznaniowego ze skutkami prawnymi,
    • przygotowywanie decyzji administracyjnych wynikających z Prawa o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
    • przygotowywanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa obywatela polskiego za granicą,
    • przygotowywanie sprawozdań statystycznych dotyczących akt stanu cywilnego,
    • przechowywanie i zabezpieczenie ksiąg stanu cywilnego, skorowidzów do ksiąg oraz akt zbiorowych.
  1. W zakresie informatyki:
    • obsługa serwisowa i administracyjna sieci komputerowej,
    • bieżąca naprawa i konserwacja sprzętu komputerowego,
    • prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej,
    • bieżące aktualizowanie strony internetowej Gminy,
    • realizacja zadań związanych z informatyczną obsługą wyborów,
    • szkolenie pracowników w zakresie obsługi programów komputerowych,
    • nadzorowanie legalności oprogramowania komputerowego,
    • prowadzenie ewidencji systemów i programów użytkowych oraz licencji,
    • dokonywanie zakupu sprzętu i oprogramowania komputerowego wg potrzeb,
    • obsługa informatyczna sesji rady gminy,
    • realizowanie projektów związanych z elektronicznym usprawnieniem funkcjonowania Urzędu i obsługi interesantów.
  2. W zakresie obsługi kasowej:
    • prowadzenie obsługi kasowej Urzędu Gminy, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, Szkoły Podstawowej i Gminnej Biblioteki Publicznej,
    • terminowe sporządzanie raportów kasowych dla każdej jednostki oddzielnie,
    • przyjmowanie wpłat opłaty skarbowej i innych opłat,
    • gospodarowanie drukami ścisłego zarachowania.
  1. Podczas nieobecności P. Weroniki Kukiełka inspektora ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych wykonywanie zadań z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych.
  2. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy.
0 2