Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Aleksandrów, Aleksandrów 380, 23-408 Aleksandrów

Logo - Urząd Gminy Aleksandrów, Aleksandrów 380, 23-408 Aleksandrów

Finansowy

Imię i Nazwisko Informacje Kadencja Okres Kolejność
Dominika Szcząchor Stanowisko:Skarbnik Gminy
Telefon:84 6875002 wew. 46
Email:
Obowiązki:
  1. Opracowanie projektu budżetu gminy i zapewnienie jego prawidłowego wykonania.
  2. Opracowanie projektu wieloletniej prognozy finansowej.
  3. Dokonywanie analiz budżetu i na bieżąco informowanie Wójta o jego realizacji oraz wnioskowanie w sprawie zmian w budżecie gminy.
  4. Zapewnienie prawidłowego prowadzenia księgowości i ewidencji majątku gminy zgodnie z obowiązującymi zasadami i przepisami.
  5. Kontrola gospodarki finansowej gminnych jednostek organizacyjnych.
  6. Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących zapewnienia prawidłowości gospodarki finansowej oraz ewidencji księgowej.
  7. Sporządzanie sprawozdań oraz informacji opisowych z realizacji budżetu gminy.
  8. Udzielanie bądź odmowa kontrasygnaty czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań finansowych.
  9. Sprawowanie wewnętrznej kontroli finansowej nad organizacją obiegu dokumentów finansowych.
  10. Czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej oraz przestrzeganie dyscypliny budżetowej.
  11. Prowadzenie w ramach wspólnej obsługi jednostek organizacyjnych Gminy Aleksandrów:
    • w całości zadań z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości,
    • pełnej obsługi finansowo – księgowej,
    • pełnej obsługi płacowej,
    • archiwizowanie dokumentów księgowych i płacowych,
  12. Naliczanie i wypłata wynagrodzeń oraz innych należności związanych ze stosunkiem pracy pracowników samorządowych, pracowników szkół i biblioteki oraz wykonywanie obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych i składek z ubezpieczenia społecznego.
  13. Nadzór nad właściwym wykorzystaniem i rozliczaniem dotacji udzielonych z budżetu Gminy.
  14. Nadzór nad prowadzeniem obsługi kasowej oraz gospodarką drukami ścisłego zarachowania.
  15. Prowadzenie ewidencji majątku Gminy.
  16. Prowadzenie nadzoru w zakresie przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych i rozliczanie wyników inwentaryzacji.
  17. Wykonywanie – określonych przepisami prawa – obowiązków w zakresie rachunkowości.
  18. Dokonywanie wstępnej kontroli w zakresie zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.
  19. Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
  20. Przeprowadzanie kontroli finansowej w zakresie gromadzenia i rozdysponowania środków publicznych oraz gospodarowania mieniem.
  21. Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem budynków i mienia Gminy.
  22. Opracowanie wniosku o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
  23. Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, bankiem finansującym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
  24. Przyznawanie i wypłata świadczenia pieniężnego przysługującego z tytułu zapewnienia zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
  25. Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta.
0 2
Maria Swacha Stanowisko:Inspektor ds. księgowości
Telefon:846875002 w.46
Email:
Obowiązki:
  1. Prowadzenie ewidencji księgowej, syntetycznej i analitycznej, zapewniającej rejestrację operacji gospodarczych Urzędu Gminy, Szkoły Podstawowej oraz Gminnej Biblioteki Publicznej.
  2. Dokonywanie przelewów z rachunku bankowego na podstawie zatwierdzonych dokumentów źródłowych.
  3. Prowadzenie ewidencji w księdze druków ścisłego zarachowania dowodów kasowych.
  4. Wydawanie i rozliczanie kart drogowych kierowcom.
  5. Prowadzenie rejestru i wydawanie kart drogowych pojazdów pożarniczych.
  6. Rozliczanie opłat za wynajem lokali użytkowych, mieszkalnych oraz pomieszczeń w budynku socjalno – gospodarczym.
  7. Prace pomocnicze w zakresie spraw związanych z księgowością zlecone przez Skarbnika Gminy.
  8. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy.
0 3
Aleksandra Osuch Stanowisko:Inspektor ds. księgowości
Telefon:846875002
Email:
Obowiązki:
  1. Naliczanie i wypłata wynagrodzeń oraz innych należności związanych ze stosunkiem pracy pracowników jednostek organizacyjnych oraz wykonywanie obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych i składek z ubezpieczenia społecznego.
  2. Prowadzenie dokumentacji związanej z wypłatą wynagrodzeń.
  3. Wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu pracownikom.
  4. Dokonywanie przelewów z rachunku bankowego na podstawie zatwierdzonych dokumentów źródłowych.
  5. Sporządzanie sprawozdań finansowych i statystycznych.
  6. Naliczanie ekwiwalentu pieniężnego dla członków ochotniczych straży pożarnych.
  7. Ustalanie i wypłacanie prowizji za inkaso sołtysom.
  8. Naliczanie diet dla radnych i sołtysów oraz wynagrodzenia dla członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  9. Prace pomocnicze w zakresie spraw związanych z księgowością zlecone przez Skarbnika Gminy.
  10. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy.
0 5
Agnieszka Rawiak- Borowiec Stanowisko:Samodzielny referent ds. księgowości
Telefon:846875002
Email:
Obowiązki:
  1. Prowadzenie ewidencji księgowej, syntetycznej i analitycznej, zapewniającej rejestrację operacji gospodarczych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
  2. Obsługa programu PŁATNIK w zakresie ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego osób pobierających świadczenia.
  3. Dokonywanie przelewów z rachunku bankowego jednostek organizacyjnych na podstawie zatwierdzonych dokumentów źródłowych.
  4. Dokonywanie rozliczenia pomiędzy wpłaconym świadczeniem, a wyegzekwowanym przez komornika świadczeniem alimentacyjnym.
  5. Sporządzanie sprawozdań finansowych i statystycznych GOPS.
  6. Opracowywanie planów dochodów i wydatków GOPS.
  7. Współpraca z Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz bankiem finansującym GOPS.
  8. Prace pomocnicze w zakresie spraw związanych z księgowością zlecone przez Skarbnika Gminy.
  9. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy.
0 6
Aneta Pyzio Stanowisko:Inspektor ds. księgowości
Email:
Obowiązki:
  1. W zakresie obsługi i rozliczeń podatku VAT:
    • sporządzanie – wystawienie faktur VAT dotyczących sprzedaży usług i towarów jednostki,
    • prowadzenie rejestrów zakupów i sprzedaży Urzędu dla celów rozliczenia podatku VAT,
    • prowadzenie rejestrów zbiorczych VAT na podstawie rejestrów cząstkowych jednostek organizacyjnych,
    • sporządzanie pliku JPK_V7M część deklaracyjna i część ewidencyjna dla Urzędu,
    • sporządzanie pliku JPK_V7M część deklaracyjna i część ewidencyjna zbiorczej JPK_V7M na podstawie JPK_V7M cząstkowych jednostek organizacyjnych oraz korekt deklaracji,
    • weryfikacja dokumentów dotyczących zakupów w Urzędzie pod kątem możliwości dokonania odliczenia podatku VAT naliczonego,
    • ustalanie prewspółczynnika VAT dla Urzędu,
    • rozliczanie podatku VAT przy wykorzystaniu prewspółczynnika oraz zastosowaniu struktury sprzedaży,
    • odliczanie podatku naliczonego wg rocznej struktury sprzedaży,
    • przygotowywanie danych do przelewu podatku należnego VAT do Urzędu Skarbowego,
    • kontrola prawidłowości danych dotyczących podatku VAT, przekazywanych do Ministerstwa Finansów za pomocą Jednolitego Pliku Kontrolnego.
  1. W zakresie naliczania i wypłaty wynagrodzeń podczas nieobecności pracownika księgowości:
    • naliczanie i wypłata wynagrodzeń oraz innych należności związanych ze stosunkiem pracy pracowników jednostek organizacyjnych oraz wykonywanie obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych i składek z ubezpieczenia społecznego,
    • prowadzenie dokumentacji związanej z wypłatą wynagrodzeń,
    • wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu pracownikom,
    • dokonywanie przelewów z rachunku bankowego na podstawie zatwierdzonych dokumentów źródłowych,
    • naliczanie diet dla radnych i sołtysów oraz wynagrodzenia dla członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  1. Przyznawanie świadczenia pieniężnego przysługującego z tytułu zapewnienia zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa
  2. Prace pomocnicze w zakresie spraw związanych z księgowością zlecone przez Skarbnika Gminy.
  3. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy.
0 7